Servicii de asistență și de soluționare a problemelor
Ce poate face ECC Romania?
- Informare: poate oferi sfaturi consumatorilor cu privire la drepturile lor sau informații practice atunci când se deplasează prin UE
- Sprijin în soluționarea unei plângeri: atunci când consumatorii au o reclamație împotriva unui comerciant dintr-un alt stat membru
- Consultanță: dacă o soluționare pe cale amiabilă nu este posibilă, ECC Romania poate oferi sfaturi cu privire la calea de urmat
- Plângerile consumatorilor împotriva unor companii din UE pot fi preluate numai dacă aceștia sunt rezidenți sau cetățeni ai unui stat membru al UE (plus Norvegia, Islanda și Marea Britanie) și dacă legislația comunitară este aplicabilă.
Termenul de răspuns la o solicitare
- ECC Romania va încerca să ofere o analiză preliminară sau un răspuns final unei solicitări de informare în termen de cel mult 15 zile lucrătoare, care poate fi prelungit în situații justificate asupra cărora consumatorii vor fi informați. În cazul în care solicitarea trebuie intrumentată și transmisă către Centrul din statul unde are sediul comerciantul, conform procedurii ECC-Net, termenul recomandat de soluționare este de 70 de zile calendaristice.
- ECC Romania primește solicitări în limba română și în limba engleză, limbi în care este redactat formularul online de sesizare transfrontalier
- Nu există taxe, serviciile ECC-Net sunt gratuite
Ce nu poate face ECC România?
- Nu poate obliga comerciantul să accepte soluționarea litigiului pe cale amiabilă
- Nu poate reprezenta în mod legal consumatorii (de exemplu, în instanță)
- Nu poate prelua plângerea dacă sediul comerciantului se află în statul de rezidență al consumatorului
- Nu poate interveni dacă sediul comerciantului se află în afara UE (de exemplu în China, Canada sau SUA)
Ce alte activități mai desfășoară ECC Romania?
- Cooperează cu celelalte rețele constituite la nivelul UE care oferă informații esențiale asupra Uniunii Europene, asupra legislațiilor naționale și practicii judiciare
- Oferă Comisiei Europene informații directe privind subiectele de interes pentru consumatori și puncte de vedere privind politica de protecție a consumatorilor
- Realizează, împreună cu celelalte Centre din ECC-Net, comparații transfrontaliere care vizează probleme de interes pentru consumatori, precum prețurile, legislația etc.
Cum este finanțat ECC Romania?
ECC Romania este cofinanțat de Comisia Europeană și de Guvernul României, prin Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.
Aveți nevoie de ajutor într-o altă țară?
Accesați eccnet.eu pentru a găsi datele de contact ale tuturor Centrelor Europene ale Consumatorilor. Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor are câte un centru în fiecare stat membru al UE, precum și în Norvegia și Islanda.
Pentru mai multe informații, vă rugăm să citiți Carta calității a ECC-Net . Această cartă descrie serviciile ECC-Net și definește standardul de servicii la care vă puteți aștepta atunci când contactați unul dintre Centrele Europene ale Consumatorilor.