Abilitarea serviciilor externe de prevenire si protectie
Serviciile externe de prevenire și protecție pot să își
desfășoare activitatea numai dacă sunt în posesia unui certificat de
abilitare a serviciului extern de prevenire și protecție, denumit în
continuare certificat de abilitare.
În cadrul fiecărui inspectorat teritorial de muncă,
respectiv al municipiului București, prin ordin al ministrului muncii,
familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice, s-a constituit
o comisie de abilitare a serviciilor externe de prevenire și protecție
și de avizare a documentațiilor cu caracter tehnic de informare și
instruire în domeniul securității și sănătății în muncă.
În vederea abilitării, solicitantul trebuie să transmită
comisiei de abilitare și avizare dosarul prevăzut la art.37 din HG nr.
1425/2006, prin poștă, cu confirmare de primire, sau să transmită
documentele online prin PCUe, cu cel puțin 10 zile înainte de data
întrunirii comisiei.
Persoanele fizice si juridice stabilite în alt stat membru
al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European care nu au fost
supuse în aceste state unei proceduri similare celei de abilitare pot
presta servicii de prevenire si protecție pe teritoriul României doar
dacă sunt abilitate potrivit HG nr. 1425/2006.
Pentru solicitanții care îndeplinesc condițiile prevăzute
de HG 1425/2006, certificatul de abilitare se eliberează în termen de
10 zile de la data întrunirii comisiei de abilitare și avizare.
Această procedură poate fi realizată şi online, prin
accesarea de către solicitant a paginii de internet a inspectoratului
teritorial de munca, pagină care poate fi găsită accesând site-ul https://www.inspectiamuncii.ro/contact.
Pentru transmiterea documentelor se va accesa secţiunea
Angajator, subsecţiunea Certificate abilitare. Solicitantul se poate
înregistra cu aceleaşi credenţiale (utilizator şi parolă) eliberate
pentru transmiterea electronică a datelor din Revisal.
Instituția responsabilă
Comisii de abilitare si avizare
Telefon:
Mobil:
Fax:
Email:
https://www.inspectiamuncii.ro/ro/contact
Detalii procedură
Serviciile externe de prevenire și protecție pot să își
desfășoare activitatea numai dacă sunt în posesia unui certificat de
abilitare a serviciului extern de prevenire și protecție, denumit în
continuare certificat de abilitare.
În cadrul fiecărui inspectorat teritorial de muncă,
respectiv al municipiului București, prin ordin al ministrului muncii,
familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice, s-a constituit
o comisie de abilitare a serviciilor externe de prevenire și protecție
și de avizare a documentațiilor cu caracter tehnic de informare și
instruire în domeniul securității și sănătății în muncă.
În vederea abilitării, solicitantul trebuie să transmită
comisiei de abilitare și avizare dosarul prevăzut la art.37 din HG nr.
1425/2006, prin poștă, cu confirmare de primire, sau să transmită
documentele online prin PCUe, cu cel puțin 10 zile înainte de data
întrunirii comisiei.
Persoanele fizice si juridice stabilite în alt stat membru
al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European care nu au fost
supuse în aceste state unei proceduri similare celei de abilitare pot
presta servicii de prevenire si protecție pe teritoriul României doar
dacă sunt abilitate potrivit HG nr. 1425/2006.
Pentru solicitanții care îndeplinesc condițiile prevăzute
de HG 1425/2006, certificatul de abilitare se eliberează în termen de
10 zile de la data întrunirii comisiei de abilitare și avizare.
Această procedură poate fi realizată şi online, prin
accesarea de către solicitant a paginii de internet a inspectoratului
teritorial de munca, pagină care poate fi găsită accesând site-ul https://www.inspectiamuncii.ro/contact.
Pentru transmiterea documentelor se va accesa secţiunea
Angajator, subsecţiunea Certificate abilitare. Solicitantul se poate
înregistra cu aceleaşi credenţiale (utilizator şi parolă) eliberate
pentru transmiterea electronică a datelor din Revisal.
Persoane îndreptățite
N/A
Documente necesare
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
cerere de abilitare
N/A
true
false
Document scanat
opisul documentelor din dosar
N/A
true
false
Document scanat
copie certificat de înregistrare la registrul comertului
N/A
true
false
Document scanat
lista cu personalul care va desfasura activitati în domeniul securitatii si sanatatii în munca
N/A
true
false
Document scanat
copii ale documentelor care atesta pregatirea profesionala si nivelul de pregatire a personalului care va desfasura activitati în domeniul securitatii si sanatatii în munca
N/A
true
false
Document scanat
curriculum vitae pentru personalul care va desfasura activitatile de prevenire si protectie
N/A
true
false
Document scanat
copii ale documentelor care atesta vechimea de cel putin 5 ani în domeniul securitatii si sanatatii în munca, pentru conducatorul serviciului extern de prevenire si protectie
N/A
true
false
Document scanat
memoriu de prezentare, din care sa rezulte mijloacele materiale si resursele umane de care dispun
N/A
true
false
Document scanat
copii ale deciziei de numire si contractului individual de munca, pe perioada nedeterminata, pentru conducatorul serviciului extern de prevenire si protectie
N/A
true
false
Document scanat
copii ale contractelor individuale de munca
N/A
true
false
Document scanat
declaratii ale personalului privind pastrarea confidentialitatii
N/A
true
false
Document scanat
cerere de abilitare
Descarcă
Document scanat
N/A
Document obligatoriu
Semnatură digitală obligatorie
Se poate obține prin OOTS
opisul documentelor din dosar
Descarcă
Document scanat
N/A
Document obligatoriu
Semnatură digitală obligatorie
Se poate obține prin OOTS
copie certificat de înregistrare la registrul comertului
Descarcă
Document scanat
N/A
Document obligatoriu
Semnatură digitală obligatorie
Se poate obține prin OOTS
lista cu personalul care va desfasura activitati în domeniul securitatii si sanatatii în munca
Descarcă
Document scanat
N/A
Document obligatoriu
Semnatură digitală obligatorie
Se poate obține prin OOTS
copii ale documentelor care atesta pregatirea profesionala si nivelul de pregatire a personalului care va desfasura activitati în domeniul securitatii si sanatatii în munca
Descarcă
Document scanat
N/A
Document obligatoriu
Semnatură digitală obligatorie
Se poate obține prin OOTS
curriculum vitae pentru personalul care va desfasura activitatile de prevenire si protectie
Descarcă
Document scanat
N/A
Document obligatoriu
Semnatură digitală obligatorie
Se poate obține prin OOTS
copii ale documentelor care atesta vechimea de cel putin 5 ani în domeniul securitatii si sanatatii în munca, pentru conducatorul serviciului extern de prevenire si protectie
Descarcă
Document scanat
N/A
Document obligatoriu
Semnatură digitală obligatorie
Se poate obține prin OOTS
memoriu de prezentare, din care sa rezulte mijloacele materiale si resursele umane de care dispun
Descarcă
Document scanat
N/A
Document obligatoriu
Semnatură digitală obligatorie
Se poate obține prin OOTS
copii ale deciziei de numire si contractului individual de munca, pe perioada nedeterminata, pentru conducatorul serviciului extern de prevenire si protectie
Descarcă
Document scanat
N/A
Document obligatoriu
Semnatură digitală obligatorie
Se poate obține prin OOTS
copii ale contractelor individuale de munca
Descarcă
Document scanat
N/A
Document obligatoriu
Semnatură digitală obligatorie
Se poate obține prin OOTS
declaratii ale personalului privind pastrarea confidentialitatii
Descarcă
Document scanat
N/A
Document obligatoriu
Semnatură digitală obligatorie
Se poate obține prin OOTS
Documente finale
Denumire
Tip document
Descarcă
Informare privind eliberarea certificatului de abilitare
Informare privind eliberarea certificatului de abilitare
Descarcă
Document obligatoriu
Semnatură digitală obligatorie
Se poate obține prin OOTS
Taxe
Denumire
Valoare
Valută
Nu s-au găsit rezultate
Termene
Timp de soluționare:
30
Zile lucratoare
Termen completare dosar:
15
Zile lucratoare
Termen notificare:
2
Zile lucratoare
Acte normative
Căi de atac
Solicitantul căruia nu i s-a acordat abilitarea are
dreptul, în termen de 30 de zile de la data primirii înştiinţării, să
facă contestaţie la Comisia de contestaţii constituită în cadrul
Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale. Răspunsul la contestaţie va
fi transmis prin poştă în termen de 30 de zile.
Informații suplimentare și link-uri
Alte informații:
N/A
Link-uri utile:
Servicii de asistență și soluționare a problemelor
Data ultimei actualizări:
05 iunie 2025
Publicat de către:
Admin Admin
Conținut
Spuneți-ne părerea dumneavoastră
Oferiți-ne opinia dumneavoastră despre conținutul acestei pagini. Puteți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu veți primi un răspuns la comentariul dumneavoastră.
Folosiți formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajutați-ne să ne îmbunătățimi
Vă putem ajuta?
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.